Bildegalleri
Rammen svinger tidsriktig ned og batteri integreres flott.
(1/69)
Inaktiv
BH Emotion EVO SNOW All Wheel Drive terreng sykkel
Til salgs32 900 kr
Beskrivelse
Emotion Evo SNOW, spesialsykkel ny av året – med ALL WHEEL DRIVE (29tommers hjul) kan fra 2015 prøvekjøres på Sortland og vi forhandler til alle nabodistrikter i Nordland. Og tar du en prøvekjøring er du trolig solgt. Kicket som kommer straks du starter og den eventyrlige supporten du får underveis gjør at du trolig får den klassiske aha opplevelsen og kjøper en. 29 tommers hjul ble løsningen da produsentene så at den vanlige offroaderen på 26 tommer strevde med å komme seg over ujevnheter. Så med offroad dekk og støtdempere framme blir dette en virkelig allsidig sak både til offroadkjøring og til gatekjøring med mye ujevnheter. Og ta ikke feil, denne er helt fin å sykle i vanlige gater med også. Eldriften gjør det ikke så sårbart med bredere dekk, fordi assistansen gjør at du overkommer den noe økte friksjonen slike superdekk gir. Med hele 30 gir i kombinasjon med momentsterk navmotor har du en fremkommelighet av de sjeldne. Navmotoren på denne gjør at motoren jobber full fart mens man girer, ikke slik som krankmotoren som slår kraftig ned på effekten under giring. Og ikke nok med det, den har framhjultrekk i tillegg som kan sjaltes inn og gi den en rå fremdrift. Denne er ganske unik på vinteren hvis man setter på kvalitets piggdekk, derav produsentens navn Snow. Importør i Norge var med på å stimulere til produksjon av denne utgaven. Her kan du få deg et smykke av en sykkel, noe ganske så unikt!
EVO Snow var gjennom en spennende test i forbrukerinspektørene 2014 i NRK. Her er den http://tv.nrk.no/serie/forbrukerinspektoerene/MDHP11004314/22-10-2014#t=4m42s og den kan googles med søkeordene ” en titt på de nye elektriske tohjulingene”. Du ser der spektakulære scener der reporteren rett og slett sykler rakt opp en høsttung slalåmbakke på ca 2,5 minutter.
Emotionhar klart å skjule at den er en elsykkel og kler inn elektronikken med smakfull eleganse. Ta en rask titt på konkurrentene så ser du hvor genialt designet på denne er. Der de andre har en "kamel-pukkel" av et batteri som roper "jeg er elsykkel" lang vei, så er denne diskre. Skyvet fra start bringer smilet frem. Elsykkel fjerner det som for mange blir utrivelig med sykkel, nemlig motvind, seige oppoverbakker og ufrivillig svettetokt akkurat i det du skal storme inn i første møte på jobb.
Og trimfaktoren, den styrer du selv da du jo kan justere el-assistansen fra boost, medium til ingenting. Du kommer trolig til å være mer ute på sykkel når det er så trivelig. Det er ikke uvanlig å bake inn ekstra avstikkere i stedet for kun kjøring fra A til B fordi det blir så trivelig med el-supporten.
Emotion EVO Snow har helt utrolig kapasitet, fra det lille men hypermoderne batteriet får du 4-8 mil assistanse under norske forhold, (noe lavere på kalde vinterdager). Ikke til å tro, men det kan nytes i bakke etter bakke. Med denne kan du utrent utfordre den trikot kledde briljerende alfahannen med tredagers skjegg og iltert karbonblikk opp sjefskneika. Og elegant gli forbi mens alfahannen ser livet gå i revy - er en eiendommelig følelse som vi unner våre kjøpere av denne supre elsykkelen. Lav innstegshøyde gjør denne lett å entre.
Elsykkel er markant dyrere enn vanlig sykkel, hvis du først skal trå til økonomisk, så skal du trå til med stil. Våre sykler er håndplukket fra øverste hylle av erfarne fagfolk og er kraftig dimensjonert. Herav kan nevnes 2års/20.000km garanti på batteri som skal beholde 80% av sin opprinnelige kapasitet. Minner om at 40750km er lengden rundt jorda så 20 tusen km viser at det er lagt opp til høy kvalitet som gjør det ekstra trivelig å legge litt i kjøpet. Batteri tåler godt flekkladning, og hvis man tenker seg at man lader 25% av gangen kan man kjøre nærmere 2000 ladninger og batteri er enda sprekt hvis for øvrig behandlet på rett måte. Nå skal man merke seg at EVO Snow har basert seg på ordninger som gjør at man tenker at all wheel drive dog begrenset til 25km/t går greit i Skandinavia. Man kan risikere at det kommer presiseringer som gjør det formelt litt mer problematisk, og da bør man gå på bakhjulstrukket EVO 29er.
En lite oppsummering for deg som er opptatt av god service.
Vi forhandler høykvalitetssykler og var tidlig ute for å sikre oss de virkelig gode syklene fra seriøse europeiske produsenter. Vi selger ut av lidenskap og er en faghandel både i informasjon og i oppfølging etterpå. Vi bruker moderne fjernhjelpsmetoder for å hente inn ekspertise hvis lokalverkstedet trenger spisskompetanse og slik kan vi ta service raskt og presis.
Teknologien fra Emotion får testere til levere ut terningkast 6 f.eks. på en parallell modell testet på dinside.no (evo cross) og byvariant i Aftenposten 6av6poeng. Responsiv og sterk motor bemerkes blant annet.
Med elsykkel i bruk og bilen parkert gjør du en håndfast innsats for miljø og motvirkning av global oppvarming. Det er utrolig gøy å prate om denne sykkelrevolusjonen i hyggelig lag, og hvis trendene fra sør i Europa sprer seg nordover vil disse kjøretøyene definitivt bli populære. Her på Sortland strever vi med et sentrum som akkurat har for mange biler parkert, og det blir utrivelig for besøkende og turister. At flere tar sykkelen fatt nå når det er blitt så enkelt vil fort avhjelpe parkeringssituasjonen.
Jeg velger å skrive litt utførlig fordi el-sykkel også handler om bevissthet og følelser, men lenger nede kommer de flotte tekniske faktaene om sykkelenSå en riktig lokal vinkling til Vesterålen:
Har du fanget opp den store kommende snakkisen?
El sykkel fjerner alt du ikke liker med sykling.
Du sykler glatt opp Vestmarka uten å bli svett med vår EVO JET, men du må bidra.
El driften gjør at du ikke merker motvinden til Elvenes.
Blir du uten trim? Nei, du putter rett og slett det du vil i sykkelturen.
Stopper du om det blir snø? Neppe, hvis du kjøper den unike EVO Snow med AllWheel drive.
Hva med deg i Sigerfjorden, du kan jo gå for en EVO Nitro som sykler behagelig i 45km/t forutsatt rimelig mopedregistrering (og dermed unntak fra MVA).
Trenger du sykkel til handleturene? Ekstra vekt ikke noe problem med vare-elsyklene (se utvalg evoelsykler. no)
Hva med den hersens Sortlandsbrua? Bilene kommer til å bli overrasket hvor fort stigningen er overstått med el-sykkel fra oss.
Møt der du skal, veltrent og så lite svett som du bestemmer deg for.
Demm opp for at Sortland blir et parkeringskaos og kanskje parkometerbasert, sykle og gi plass.
Kjenn også på den gode samvittigheten av å gjøre noe konkret for miljøet. Tråsykkel er det tekniske fremkomstmiddelet som bruker minst energi på å forflytte et menneske. Batteriene vår sykler bruker hjelper deg 4-8 mil og lades fort igjen og tåler glatt hundrevis av ladninger.
Ta deg en deilig tur opp i heia (der bare din overspreke nabo har vært tidligere) med vår EVO Snow eller Jumper.
Vær en av de første til å prøve elsykkel fra Mopshop Technolode (på Sortland siden 2006). Etter avtale tlf. e.18 41258384 – helgene mer fleksibelt.
Vi slår gjerne av en prat med nordlendingene og Mopshop kunder som nå vil gå over fra bensin til batteri :-)
Så tekniske spesifikasjoner:
EV775
Ramme: Evo Alloy 29?
Gaffel: Suntour XCR-MLO
Styrestamme: Emotion Lite
Styrerør: Integrert
Girhendel: Shimano Deore
Gir Bak: Shimano XT 10 SP som gir 10 gir på bakkransen
Gir Forran: Shimano Deore 3 SP og 3 gir fremme, totalt heftige 30 gir, sammen med All Whell drive!!!.
Krank: Shimano Deore
Kranklager: Integrert
Girkassett: Shimano HG50 10SP (11-36T)
Kjede: Shimano HG54
Forbrems: Tektro E-Comp 180mm/160mm
Bakbrems: Tektro E-Comp 180mm/160mm
Felger: ALU dobbelvegg
Dekk: Scwalbe Rapid Rob 29*2,25 Dette er dekk i premiumklassen.
Eiker: Rustrfritt stål
Sete: Emotion Cross
Seteklemme: Quick release
Setepinne: 31,6mm
Styre: Emotion Cross Alloy
Holker: Ergonomisk
Pedaler: Alloy Antislip
Teknologi: Evo RDS
Batteri: Samsung 432Wh(36V/12Ah) som er et batteri med meget god kapasitet.
Motor: Børsteløs 600W fordelt på 250W forran og 350W bak (nominell effekt 250W)
Rekkevidde: 50 – 80 km
Display: LCD Emotion avtagbar.
Oppgraderingssett: Motor med QR, Bluetooth enhet, App til Smartphone
Videoen er fra en fulldempet utgave, 29er modellen her har alt som beskrives unntatt bakdemper og tilhørende designjustering.
https://www.youtube.com/watch?v=owBUvD3zqKY
EVO Snow var gjennom en spennende test i forbrukerinspektørene 2014 i NRK. Her er den http://tv.nrk.no/serie/forbrukerinspektoerene/MDHP11004314/22-10-2014#t=4m42s og den kan googles med søkeordene ” en titt på de nye elektriske tohjulingene”. Du ser der spektakulære scener der reporteren rett og slett sykler rakt opp en høsttung slalåmbakke på ca 2,5 minutter.
Emotionhar klart å skjule at den er en elsykkel og kler inn elektronikken med smakfull eleganse. Ta en rask titt på konkurrentene så ser du hvor genialt designet på denne er. Der de andre har en "kamel-pukkel" av et batteri som roper "jeg er elsykkel" lang vei, så er denne diskre. Skyvet fra start bringer smilet frem. Elsykkel fjerner det som for mange blir utrivelig med sykkel, nemlig motvind, seige oppoverbakker og ufrivillig svettetokt akkurat i det du skal storme inn i første møte på jobb.
Og trimfaktoren, den styrer du selv da du jo kan justere el-assistansen fra boost, medium til ingenting. Du kommer trolig til å være mer ute på sykkel når det er så trivelig. Det er ikke uvanlig å bake inn ekstra avstikkere i stedet for kun kjøring fra A til B fordi det blir så trivelig med el-supporten.
Emotion EVO Snow har helt utrolig kapasitet, fra det lille men hypermoderne batteriet får du 4-8 mil assistanse under norske forhold, (noe lavere på kalde vinterdager). Ikke til å tro, men det kan nytes i bakke etter bakke. Med denne kan du utrent utfordre den trikot kledde briljerende alfahannen med tredagers skjegg og iltert karbonblikk opp sjefskneika. Og elegant gli forbi mens alfahannen ser livet gå i revy - er en eiendommelig følelse som vi unner våre kjøpere av denne supre elsykkelen. Lav innstegshøyde gjør denne lett å entre.
Elsykkel er markant dyrere enn vanlig sykkel, hvis du først skal trå til økonomisk, så skal du trå til med stil. Våre sykler er håndplukket fra øverste hylle av erfarne fagfolk og er kraftig dimensjonert. Herav kan nevnes 2års/20.000km garanti på batteri som skal beholde 80% av sin opprinnelige kapasitet. Minner om at 40750km er lengden rundt jorda så 20 tusen km viser at det er lagt opp til høy kvalitet som gjør det ekstra trivelig å legge litt i kjøpet. Batteri tåler godt flekkladning, og hvis man tenker seg at man lader 25% av gangen kan man kjøre nærmere 2000 ladninger og batteri er enda sprekt hvis for øvrig behandlet på rett måte. Nå skal man merke seg at EVO Snow har basert seg på ordninger som gjør at man tenker at all wheel drive dog begrenset til 25km/t går greit i Skandinavia. Man kan risikere at det kommer presiseringer som gjør det formelt litt mer problematisk, og da bør man gå på bakhjulstrukket EVO 29er.
En lite oppsummering for deg som er opptatt av god service.
Vi forhandler høykvalitetssykler og var tidlig ute for å sikre oss de virkelig gode syklene fra seriøse europeiske produsenter. Vi selger ut av lidenskap og er en faghandel både i informasjon og i oppfølging etterpå. Vi bruker moderne fjernhjelpsmetoder for å hente inn ekspertise hvis lokalverkstedet trenger spisskompetanse og slik kan vi ta service raskt og presis.
Teknologien fra Emotion får testere til levere ut terningkast 6 f.eks. på en parallell modell testet på dinside.no (evo cross) og byvariant i Aftenposten 6av6poeng. Responsiv og sterk motor bemerkes blant annet.
Med elsykkel i bruk og bilen parkert gjør du en håndfast innsats for miljø og motvirkning av global oppvarming. Det er utrolig gøy å prate om denne sykkelrevolusjonen i hyggelig lag, og hvis trendene fra sør i Europa sprer seg nordover vil disse kjøretøyene definitivt bli populære. Her på Sortland strever vi med et sentrum som akkurat har for mange biler parkert, og det blir utrivelig for besøkende og turister. At flere tar sykkelen fatt nå når det er blitt så enkelt vil fort avhjelpe parkeringssituasjonen.
Jeg velger å skrive litt utførlig fordi el-sykkel også handler om bevissthet og følelser, men lenger nede kommer de flotte tekniske faktaene om sykkelenSå en riktig lokal vinkling til Vesterålen:
Har du fanget opp den store kommende snakkisen?
El sykkel fjerner alt du ikke liker med sykling.
Du sykler glatt opp Vestmarka uten å bli svett med vår EVO JET, men du må bidra.
El driften gjør at du ikke merker motvinden til Elvenes.
Blir du uten trim? Nei, du putter rett og slett det du vil i sykkelturen.
Stopper du om det blir snø? Neppe, hvis du kjøper den unike EVO Snow med AllWheel drive.
Hva med deg i Sigerfjorden, du kan jo gå for en EVO Nitro som sykler behagelig i 45km/t forutsatt rimelig mopedregistrering (og dermed unntak fra MVA).
Trenger du sykkel til handleturene? Ekstra vekt ikke noe problem med vare-elsyklene (se utvalg evoelsykler. no)
Hva med den hersens Sortlandsbrua? Bilene kommer til å bli overrasket hvor fort stigningen er overstått med el-sykkel fra oss.
Møt der du skal, veltrent og så lite svett som du bestemmer deg for.
Demm opp for at Sortland blir et parkeringskaos og kanskje parkometerbasert, sykle og gi plass.
Kjenn også på den gode samvittigheten av å gjøre noe konkret for miljøet. Tråsykkel er det tekniske fremkomstmiddelet som bruker minst energi på å forflytte et menneske. Batteriene vår sykler bruker hjelper deg 4-8 mil og lades fort igjen og tåler glatt hundrevis av ladninger.
Ta deg en deilig tur opp i heia (der bare din overspreke nabo har vært tidligere) med vår EVO Snow eller Jumper.
Vær en av de første til å prøve elsykkel fra Mopshop Technolode (på Sortland siden 2006). Etter avtale tlf. e.18 41258384 – helgene mer fleksibelt.
Vi slår gjerne av en prat med nordlendingene og Mopshop kunder som nå vil gå over fra bensin til batteri :-)
Så tekniske spesifikasjoner:
EV775
Ramme: Evo Alloy 29?
Gaffel: Suntour XCR-MLO
Styrestamme: Emotion Lite
Styrerør: Integrert
Girhendel: Shimano Deore
Gir Bak: Shimano XT 10 SP som gir 10 gir på bakkransen
Gir Forran: Shimano Deore 3 SP og 3 gir fremme, totalt heftige 30 gir, sammen med All Whell drive!!!.
Krank: Shimano Deore
Kranklager: Integrert
Girkassett: Shimano HG50 10SP (11-36T)
Kjede: Shimano HG54
Forbrems: Tektro E-Comp 180mm/160mm
Bakbrems: Tektro E-Comp 180mm/160mm
Felger: ALU dobbelvegg
Dekk: Scwalbe Rapid Rob 29*2,25 Dette er dekk i premiumklassen.
Eiker: Rustrfritt stål
Sete: Emotion Cross
Seteklemme: Quick release
Setepinne: 31,6mm
Styre: Emotion Cross Alloy
Holker: Ergonomisk
Pedaler: Alloy Antislip
Teknologi: Evo RDS
Batteri: Samsung 432Wh(36V/12Ah) som er et batteri med meget god kapasitet.
Motor: Børsteløs 600W fordelt på 250W forran og 350W bak (nominell effekt 250W)
Rekkevidde: 50 – 80 km
Display: LCD Emotion avtagbar.
Oppgraderingssett: Motor med QR, Bluetooth enhet, App til Smartphone
Videoen er fra en fulldempet utgave, 29er modellen her har alt som beskrives unntatt bakdemper og tilhørende designjustering.
https://www.youtube.com/watch?v=owBUvD3zqKY
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Nøkkelinfo
- Sykkeltype
- Elektriske
- Tilstand
- Ny
Generell info
Vi selger sykler med base på Strand Herregård på Sortland, så kontakt på epost eller telefon e.18.00
Ved avtale kan du komme med buss og kanskje rekke en prøvetur og avklare handel før bussen/bilen går i retur. Demosykkel kan tas med til Sortland sentrum e.avtale. Velkommen også fra Harstad og nabokommuner eller hvor du har base.
Hvis telefon, etter 18.00 hverdager, helg litt mer fleksibelt.
Ved avtale kan du komme med buss og kanskje rekke en prøvetur og avklare handel før bussen/bilen går i retur. Demosykkel kan tas med til Sortland sentrum e.avtale. Velkommen også fra Harstad og nabokommuner eller hvor du har base.
Hvis telefon, etter 18.00 hverdager, helg litt mer fleksibelt.
Beliggenhet
Eff.rente 11,00 %. 120 000 o/5 år. Kostnad: 34 341 kr. Totalt 154 341 kr.
FINN-kode | 57864267 |
---|---|
Sist endret | 30.6.2015, 18:54 |