Volkswagen Boble (gml. type)
1200
Beskrivelse
Totalrestaurert T1 vurderes solgt til høystbydende grunnet lite bruk og andre prosjekter.
Restaureringen ble påbegynt i 2009 og avsluttet i 2014 etter anslagsvis 2.500 timer. Jeg gjør oppmerksom på at dette IKKE er en originalrestaurering og derfor ikke noe for deg som er ute etter en original bil.
Nymoderne fasiliteter som radio, telefon og navigasjon er heller ikke installert, her hører man dekkstøyen og motorlyden, og det er alt man trenger.
Bilen har vært demontert i sine enkelte bestanddeler og alt er overhalt eller erstattet med nye deler. Det eneste som ikke har vært gjort noe med er girkasse og styresnekke.
Det aller meste er sand- eller glassblåst før grunning og lakkering.
Chassiet er bygd opp med en smalere PUMA senkeforstilling, samt kortere støtdempere foran og bak. Alt av slitedeler er naturligvis erstattet med nye deler, også kingpin og foringer.
Det elektrisk anlegget er bygd om til 12 VDC og består stort sett av nye komponenter. Batteriet er flyttet frem i reservehjulsbrønnen.
Rattstammen kommer fra en nyere modell slik at bilen nå har lysbetjening (nær- og fjernlys), samt vindusvisker og spyler (elektrisk) på rattstammen.
Interiøret består av nytt taktrekk og nye tepper, samt egenproduserte dørtrekk i alcantara. Hele bilen (gulv, dører, torpedovegg og brannvegg) er støydempet med Dynamat Xtreme.
Motoren er en nybygd 1.6 liter som etter innkjøringen har gått ca. 7.000 kilometer uten problemer. Eksosanlegget kommer fra EMPI og ligger skjult (hullene i bakplaten er sveiset igjen).
Sammenlignet med originalmotoren på 1.2 liter går den godt, men racerbil er det ikke :-)
Karosseriet ble lakkert i 2014 i Volkswagen LA5W (blå metallic). Dette er en farge som passer bilen svært godt og den kommer ikke til sin rett på bildene. Nye USA-fangere i polert rustfritt stål.
Bilen fremstår som meget pen, men det er dessverre noen småting som bør utbedres. Grunnet dårlig arbeid fra lakkererens side så er det dessverre dukket opp noen rustblærer på bilen (begge dørene og nede foran A-stolpene).
I tillegg er lakken sprukket et par-tre plasser på taket (takrennene).
Det er et par andre småting som også bør gjøres noe med, blant annet montering av et kjøledeksel.
Ønsker du mer informasjon er det bare å slå på tråden for en hyggelig bobleprat ;-)
Selvkost på bilen er ca. 100.000,- + arbeid.
Jeg har originale stoler foran, disse trenger nye trekk, muligens også fjærer, har ikke sett på de etter at jeg fikk de i hus.
Honda VFR eller lignende vurderes som innbytte/delbetaling.
PS: Hvis du ikke har tid til å ringe eller å komme for å se på bilen så er det heller ingen vits i å komme med bud, bilen selges ikke usett og jeg forbeholder meg retten til å selge til hvem jeg vil.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 649 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 50 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 10.07.2014
- Farge
- Blå
- Fargebeskrivelse
- Blå Metallic (Volkswagen LA5W)
- Interiørfarge
- Blå, beige og sort
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 50 Hk
- Sylindervolum
- 1,6 l
- Vekt
- 760 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Sedan
- Antall dører
- 2
- Antall eiere
- 3
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- Y001086
- Chassis nr. (VIN)
- 00000000006275491
Utstyr
- Lettmet. felg sommer
- Metallic lakk
- Sommerhjul
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Ja.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.