Utløpt

Volkswagen Transporter

Subaru Motor

Modellår
1984
Kilometer
125 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Herlig VW T3 med godkjennt Subaru motor må dessverre selges.
Dette er en bil, som jeg har lagt mange mange timer og penge på, men pga. flytning på den dessverre finne et nytt hjem..

Litt om ombyggningen:
Motoren er fra en tysk '93 modell Legacy. Den hadde kjørt ca. 220.000 da jeg satte den inn. Jeg har alle papirer og dokumenter fra bilen, og det virker som om at den er blitt tatt godt vare på før den måtte skrottes pga. rust.
Sammenkoblingen med girkassen har jeg valgt at bruke et komplett clutchhus fra RJES: http://rjes.com/html/bellhousing_kits.html Disse har en del fordeler frem for adaptorplate eller clutchhus fra smallcar. Elektronikk er gjort av en kar, som har flere Subaru ombyggninger på sin CV.
Motorbøyle/bunnpanne er samlet i en komponent og er fra Burley Motorsports - dette har fått veldig mye skryt bl.a. på The Samba, og skal være veldig overlegent i forhold til f.eks. systemet fra SmallCar : http://burleysmotorsports.com/index.php ... kt06sicat1
I tillegg til dette er det VSS (Vechicle Speed Sensor) fra RJES, som sitter i speedometeret, Thermostat Housing plate fra Tom Shiels: http://subaruvanagon.com/tom/Thermostat%20housingk.htm.
Det er helt nye kjølerør i rustfritt stål fra motor til radiator, og kjølesystemet er "snudd" da inn- og utløp på VW er motsatt på Subaru.
Innsprøytningspumpe og filter er originalt fra T3, f.eks. DJ motor.

Eksosanlegg er custom-made. Hele systemet er litt grovere dimensjon enn originalt så det er brukt 2,25" rør hele veien i veldig tykt stål. Jeg synes ikke den bråker mere enn original motor/eksos, men hvis man kjører friskt hører man også at det ikke er original motor. På vanlig cruising/motorvei er den stille og fin (så stille en T3 blir). Motor er godkjennt uten katalysator pga. alderen.

Girkassen er en 5 giret VW T3 (Kode: AAP) kasse med 40% Limited Slip Differential. Den fungerer veldig bra. Dog kan den være litt luren at få i andre gir, men når man har kjørt en time er det ikke noe problem. Jeg tror kanskje det er fordi jeg har brugt original (4 gir) system på en 5 giret kasse. Girolje ble byttet i sommer.

Ytterligere er bilen montert med H&R Cup Kit med justerbare Koni-dempere. http://www.koolart.no/products/hr-55mm-cup-kit-vw-t3

Felge er 8x16 fram og 9x16 bak Lorinser LO med Pirelli Cinturato P7 dekk. Disse trenger ikke spacer for at passe. Pga. bredden på felgene bak må armen på skyvedøren forlenges. Dette har jeg ikke fått gjort enda, men skal være ganske enkelt da det er den gamle modell skyvedør. Trenger ikke at kutte og sveise i karossen.

Alt i alt har jeg vært veldig fornøyd med bilen. Den er råstærk og veldig behagelig at kjøre. Samtidig er det et par småting jeg hadde tenkt at fikse:
- P.t. er det brukt originalt luftfilter fra Subaru, som ikke sitter optimalt. Tenkte at bruke K&N filter eller lign. og placere bak venstre baklykt. Har kjørt bilen ca. 10.000 km med dette opsett, så det går abslutt an at bruke bilen.
- Servo er ikke montert. Pumpen sitter på motor og slangene er sløyfet sammen. Tannstang må monteres og slanger lages. Alle deler untatt slanger følger med, altså servotannstang, nye endeledd og nye Powerflex-foringer til tannstang.
- Har en sprekk i frontruten, bak speilet. Man ser det ikke når man sitter i bilen, og bør ikke ha noe og si på EU..
- Det er ingen innredning bak i bilen. Hadde originalt kombi-sete, men ville ha noe annet så kvittet meg med dette.

Motor og senkesett er godkjennt på trafikkstasjon og står i vognkortet. Fikk skryt til visningen av ombyggningen.
Jeg har også alle dokumenter fra deler og tyske papirer på bilen som motoren kommer fra.

Bilen selges med diverse ekstra deler - bl.a. servooppsett (som nevnt), nye bremser både fram og bak, nye hjullager mm.

Jeg flyttet til Danmark nå i sommer, men reiser til Norge om en uke ca. Bilen står lagret i tørr garasje i Norge, og har ikke vært vinterkjørt på mange år. Den er veldig bra for rust, men tiden begynner at sette sine spor på lakk mv.

Alt i alt en veldig spesiel veteran, som har mye potentiale.

Ring eller skriv for en hyggelig bilprat.

Jeg kan evt, vurdere at selge uten aluminiumsfelger og/eller ekstra deler...

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Farge
Blå
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
136 Hk
Sylindervolum
2,2 l
Antall seter
2
Karosseri
Kasse
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Kombinertbil
Reg.nr.
DE15481

Utstyr

  • Diff.sperre
  • Lettmet. felg sommer
  • Sommerhjul

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

3576 Hol Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på DE15481

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 54125247
Sist endret 26. des. 2014 09:27

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.