Ford
V8 Roadster
Beskrivelse
PS: Nye opplysninger funnet på nett ang produsent. Jeg legger ved et par nye bilder med opplysninger som er interessante. Det tyder på at karosseriet opprinnelig ble bygget av enten Glaeser, Drauz eller Deutsch. Se teksten i det ene bildet. Chassisnummeret på min bil tilhører siste fase av den serien som her er nevnt.
Prisen er ikke så mye å gjøre med da det er selvkost.
Innbytte kan være aktuelt inntil 1/3 av prisen fortrinnsvis 2 dørs amerikansk 1935-1950.
Denne bilen er fortsatt et objekt. Arbeid som gjenstår er alt elektrisk og interiør. Cabriolet med stativ mangler, men tanken var å skaffe roadster topp fra USA og tilpasse. Originale forseter i rødt skinn finnes som utgangspunkt for total restaurering.
Bilen er tysk "coachbuild" og registrert i Norge første gang i 1946 på et Oslo firma med tyske forretnings forbindelser. Den var da registrert som 1937 modell. Chassiet er helt likt USA 1935-36, så muligens importert til Tyskland evt via Dagenham England som var Fords hovedbase i Europa før krigen. (OBS. Eller mer sannsynlig som jeg har lært i senere tid, Ford Køln laget slike rammer på lisens.)
Det var mange tyske fabrikker før krigen som bygget biler for hånd på amerikanske chassier/deler. Hvilken av disse som lagde denne bilen er uvisst. Den er uansett unik. Rammen ble forlenget i bakkant for å gi bilen en lengre og lavere profil enn det amerikanske utgangspunktet.
Desverre har en del originaldeler tidligere kommet bort gjennom tiden med flere eierskap. Og noen sto ikke til å redde og er erstattet med amerikanske deler. Denne bilen er derfor ikke 100% original, men er allikevel å regne som original bil med tanke på registrering biltilsynet.
Girkasse muligens 1937, men den er ikke nummerert noe som er uvanlig. Motoren som sitter i er en Ford Mercury V8 fra 1942. Sjelden sak i tilsynelatende meget god forfatning. Kan evt selge bilen uten denne om du har andre alternativer.
Originale stag bremser.
All eierhistorikk finnes med salgsmeldinger ok.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Rød
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Cabriolet
- Antall dører
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.