Rover 75
1.8 Tourer
Beskrivelse
Rover 75 Tourer - Praktisk stasjonsvogn med tilhengerfeste i korrekt fargekombinasjon, British Racing Green, som skiller seg ut!
Etter 6 år i mitt eie, har Roveren trofast blitt brukt til alle daglige gjøremål og mangfoldige ferieturer. Nå er tiden inne for å finne noen nye eiere da våres 3 unger har vokst ut av baksetet.
Bilen har i mitt eie blitt entusiastisk vedlikeholdt etter "føre-var" prinsippet og nødvindige slitedeler skiftet fortløpende etter behov. Olje, filtre og væsker har blitt skiftet ved anbefalte intervall og full historikk fra mitt eie er tilgjengelig. For kjennere så kan det nevnes at følgende oppgraderinger er gjort:
- Radiatorvifte skiftet
- Korrekt termostat montert
- Bensinfilter sikret mot separering med "orange clip"
- Clutch master sylinder i metal montert.
- "full chrome" grill montert.
Det skal også nevnes følgende:
- Registerreim + vannpumpe, clutch slave sylinder + motorolje med filter skiftet sist høst.
- Bremser rundt hele er bra.
- Clutch har gått ca 60000km.
- Ny bakre eksospotte montert.
- Bra piggfrie vinterdekk/helårsdekk.
- EU OK frem til 31/8-2018.
Slitasje på karroseri og interiør står i stil med kjørelengde og alder.
Motor går fint og rent og trekker slik den skal når varm. Det ble montert overhalt sylindertopp for noen år siden sammen med ny toppakning. Denne kom fra en bil som hadde hatt registerreimsbrudd og flere av ventilene ble da byttet. Det er en mistanke om at det fortsatt er en bøyd/hengende ventil i toppen da den feiltenner/går ujevnt når kald. Dette forsvinner så snart motoren har fått opp temperaturen og har fungert tilfredsstillende slik i flere år, så dette er ingen akutt/kritisk mangel. Kompresjonstest styrker mistanken. Planen har lenge vært å ordne dette, men tiden har ikke strukket til. Nødvendige deler kan medfølge om ønskelig.
Alt i alt er dette en kjempegod bruksbil for den som trenger en pålitelig nr.2 bil eller ønsker seg et prosjekt. Disse bilene vil forsvinne helt fra norske veier innen få år og etterhvert bli ettertraktet i entusiastmiljøene.
Det er nå muligheten finnes til å sikre seg en av disse til "gi-bort" pris!
Tilgang på deler har aldri vært problem og handles enkelt fra følgende nettbutikker:
- www.rimmerbros.co.uk
- www.dmgrs.co.uk
- www.eurodel.no
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 569 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 12 931 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 10.08.2004
- Farge
- Grønn
- Fargebeskrivelse
- British Racing Green
- Interiørfarge
- Svart
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Effekt
- 120 Hk
- Sylindervolum
- 1,8 l
- Vekt
- 1 460 kg
- CO2-utslipp
- 184 g/km
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Stasjonsvogn
- Antall dører
- 5
- Antall eiere
- 3
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- PP53888
- Chassis nr. (VIN)
- SARRJSTPN4D315615
Utstyr
- ABS-bremser
- AUX-inngang
- Air Condition
- Airbag foran
- CD-spiller
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Helårsdekk
- Hengerfeste, fast krok
- Klimaanlegg
- Lettmetallfelger
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Oppvarmede seter
- Radio/CD
- Sentrallås
- Servostyring
- Sideairbager
- Startsperre
- Stereoanlegg
- Stålbjelker
- Takrails
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.